Έκθεση φωτογραφίας
“ο χορός του μαύρου, του κόκκινου και του μπλε”

Φώτης Παλαιολόγος

f14 gallery, Μητσαίων 3, Αρχαία Αγορά, Θεσσαλονίκη
12 Δεκεμβρίου 2014 έως 28 Φεβρουαρίου 2015
Εγκαίνια την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014, ώρα 20:30


Ακόμη μια εικαστική έκθεση πρόκειται να φιλοξενηθεί στην f14 gallery, στη Θεσσαλονίκη, με έργα του πολυπαραγωγικού Φώτη Παλαιολόγου, Καλλιτεχνικού Διευθυντή της ομάδας f14-κοινόν φωτογράφων. “Ο χορός του μαύρου, του κόκκινου και του μπλε” τιτλοφορείται η φωτογραφική αυτή ενότητα και πρόκειται για μια απεικόνιση με κυριότερες επιρροές, μεταξύ άλλων, από την τέχνη της εποχής που γέννησε τη φωτογραφία. Η έκθεση θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014, στις 20:30 και θα συνεχίσει, ανοιχτή για το κοινό, ως τις 28 Φεβρουαρίου 2015.

Επιμέλεια έκθεσης: Κατερίνα Μαρνέλλου

Ώρες λειτουργίας
Δευτέρα – Παρασκευή 19:00 – 22:00
Σάββατο 11:00 – 14:00
Κλειστά, τις ημέρες των εορτών 24.12.2014 – 06.01.2015

f14 gallery, Μητσαίων 3, Αρχαία Αγορά Θεσσαλονίκη
τηλ. 2310 244714, 6970656797
ο χορός του μαύρου, του κόκκινου και του μπλε

Ο χορός –ίσως η μοναδική οικουμενική έκφραση– από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν βασική θεματική για όλες τις τέχνες. Αγγεία, ψηφιδωτά, γλυπτά, πίνακες και αργότερα φωτογραφίες, αποτυπώνουν, δημιουργούν ή αναπαριστούν σκηνές χορού σε όλον τον κόσμο.

Επάνω σε αυτό το θέμα κλήθηκε και ο φωτογραφικός φακός να δημιουργήσει εικόνες. Και ενώ η πρώτη σκέψη ήταν μία στατική απεικόνιση, ένα πάγωμα της στιγμής, μια άλλη ματιά –αυτή της κίνησης– επικράτησε.

Αυτή η συνεχής ροή δημιουργεί εικόνες που ο νους μας μπορεί να τοποθετήσει όπου θέλει. Η ασάφεια των εικόνων, η απουσία συγκεκριμένων μορφών, η ονειρική παρουσία του χρώματος αφήνει τη φαντασία να μας μεταφέρει σε διάφορες σκηνές, σε διάφορες εποχές.

Ποιός μπορεί να μου αφαιρέσει το δικαίωμα να βλέπω τις μαύρες φιγούρες σε κόκκινο φόντο του Μωρίς Μπεζάρ, τις μαυροντυμένες Σπανιόλες του φλαμένγκο σε ένα θέατρο της Μαδρίτης και τις γαλάζιες μπαλαρίνες στην όπερα του Παρισιού του 1880;

Κανείς. Ίσως μόνο η πεζή ημερομηνία λήψης των φωτογραφιών.

Φώτης Παλαιολόγος 2011